6:30 - 8:00 | - Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna praca z dzieckiem zdolnym. Czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami.
|
8:00 - 8:15 | - Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, śniadanie - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
|
8:30 - 9:00 | |
9:00 - 9:45 | - Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia, zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
|
9:45 - 10:00 | |
10:00 - 10:30 | - Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego
|
10:30 - 11:15 | - Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.
|
11:15 - 11:30 | - Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne.
|
12.00 -12.30 | |
12.30 – 13.45 | - Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki, bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne.
- Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie. Zabawy rozwijające uzdolnienia artystyczne dzieci. Realizacja programów dodatkowych oraz innowacji pedagogicznych. Zajęcia dodatkowe.
|
13.45 – 14.00 | - Przygotowanie do podwieczorku.
|
14.00- 14.30 | |
14:30 - 16:30 | - Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne,
- Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, lub zabawy ruchowe na sali gimnastycznej, praca w kąciku przyrody,
- Zabawy integrujące grupę prowadzone przez nauczyciela,
- Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej,
- Zajęcia dodatkowe,
- Gry i zabawy stolikowe,
- Zajęcia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb,
- Praca indywidualna, lub w małych zespołach,
- Gry i zabawy ruchowe kształtujące u dzieci zainteresowania i zamiłowania do ruchu podnoszące ich samoocenę i samokontrolę.
- Rozchodzenie się dzieci.
|